Kolečko: náš onboardingový proces

Protože nástup do jakékoliv práce může být pro nováčky občas trochu chaotický až stresující, snažíme se v NMS nováčkům jejich začlenění mezi Sensemakery a celý onboardingový proces co nejvíce zpříjemnit.

Jednou z částí onboardingu je tzv. Kolečko. Strukturovaný plán interních školení a schůzek, během kterých si nově příchozí zaměstnanec projde cestu projektu od začátku až do konce a seznámí se tak s interními procesy, nástroji a samozřejmě kolegy.

Jak hodnotí Kolečko samotní nováčci?

V květnu k nám na oddělení Client Service nastoupila Kristýna Karešová, která má v tuto chvíli veškeré onboardingové aktivity již za sebou a pilně pracuje na svých projektech. Jak Týna zaučovací Kolečko hodnotí? 👀

V rámci Kolečka jsem hned v prvním týdnu proběhla celou budovou odzdola až po nejvyšší patro. Stejně jako spousta výzkumů jsem začala ve fieldu, a přes client service jsem se plynule přesunula až k analytikům, s odbočkami přes kratší dílčí školení třeba o mystery shoppingu nebo online komunitách. I když bylo Kolečko v prvním týdnu kvůli intenzivnímu tempu poměrně náročné, hodnotím ho jako 10/10.

Díky Kolečku jsem měla hned možnost poznat většinu kolegů napříč odděleními, takže jsem pak hned věděla, koho potkávám na chodbě, a jak se přibližně jmenuje. Kolečko navíc dalo možnost kolegům mi hned na začátku říct, nejen co je náplní jejich práce, a kde se jejich činnost bude potkávat s tou mojí, ale také, co ode mě (ne)očekávají.

Pro člověka nepřicházejícího do NMS z jiné výzkumné agentury je Kolečko taky fajn rychlokurz toho, jak se vlastně dělá výzkum. Většinu věcí se člověk naučí až z praxe, nicméně mít základní přehled, o tom, jak funguje firma, kam jste zrovna přišli, je minimálně skvělý start. Jako úplný nadšený nováček, člověk taky určitě ocení, že ho hned po příchodu čeká více či méně strukturovaný plán jeho nejbližších kroků a nemusí tak někde sedět a třeba si zoufat, že nemá co dělat.

Kristýna Karešová, Client Service Executive

Podpůrné materiály ke Kolečku vznikají organicky, každý nový kolega má možnost do sdílených skript připsat vlastní poznámky a poznatky z jednotlivých školení, čímž vzniká obsáhlý dokument, ke kterému se pak nováčci mohou průběžně vracet a informace týkající se určitých témat si připomínat.

Onboarding od A do Z

Počínaje prvním pracovním dnem, řadou formalit a podepisováním, onboardingový proces nováčků trvá po formální stránce v NMS zhruba tři měsíce, tedy zkušební dobu. I po skončení zkušební doby se ovšem nový Sensemaker má stále co učit, získává praxi v jednotlivých úkolech a postupně začíná pracovat na stále komplexnějších a složitějších projektech.

Během zaučovacího období má nováček k ruce řadu nástrojů, které mu pomáhají se v novém pracovním prostředí zorientovat. A hlavně mnoho kolegů, kteří vždy rádi se vším pomohou. Stačí se zeptat 😊

Protože ze začátku je informací obrovské množství, Sensemakeři mají k dispozici interní NMS Wiki, ve které najdou všechny základní potřebné informace, a také vlastní elektronickou nástěnku s úkoly a check-listy, pomocí které mohou nováčci sledovat svůj progres a odškrtávat si všechny splněné náležitosti zaučování.

Líbil se ti článek? Sdílej ho!

Další články